SPRING, PLEASE

spring wants

Hej på er! Jag kan inte förstå att det !SNÖADE! ca 4 gånger igår i Alingsås. Jag som var påväg att packa ner mina vinterjackor i helgen som var, glad att jag inte gjorde det för igår morse fick jag cykla till jobbet med vinterrocken, halsduk, mössa och vantar.. Sjukligt deprimerande alltså. Men idag ser det ljusare ut!
En kollega berättade för mig igår att hennes svärmor alltid sagt att när man tror att våren kommer, så är det 7 stycken sånna där dagar kvar (inte på rad då) innan den riktiga våren faktiskt kommer. Och nu känns det som att det är 7? Redan i mitten på mars trodde man att våren skulle komma men det har ju inte riktigt skett.. Ibland får vi några soldagar men sedan blir det minusgrader. Blä!

Har suttit och drömt mig bort till våren, med jeans, lätta skor och bara T-shirt under jackan. (eller till och med så att man kan ta av sig jackan om man sitter i solen (!!!))
Ovan ser ni ett drömkollage. Skorna har jag faktiskt redan köpt, och längtar tills jag kan använda dom!

Nu ska jag strax börja göra mig iordning inför jobbet, jobbar kväll idag. Hoppas ni får en fin och fortsatt solig onsdag, puss!!

Kommentera

