13 Reasons Why

29718-image_58e1ad92b7acfJag och Elias började nyligen precis som säkert resten av er, att titta på ”13 Reasons Why”. Vi har dock tagit det sakta, jag tycker inte det är en serie man ”binge”tittar på. Jag vet inte heller vad jag tycker riktigt än. Jag tror vi är på band 6 eller något och hittills är det väldigt tunga avsnitt. Vilket såklart är meningen, då det tar upp tunga ämnen.

Jag tycker att serien hittills tar upp så mycket viktigt, som hur vi behandlar varandras och att saker vi väljer att säga eller göra kan ha djupare inverkan på folk än vad vi själva kan tro. Bara för att vi själva kanske inte hade reagerat på ett visst sätt, så kan det verkligen sätta spår i andra människor. typ ”Everyone you meet is fighting a Battle you know nothing about. Be kind, always”.

Som sagt har vi en del kvar men hittills så kan jag såklart se det viktiga men så såg jag en tweet igår som Zara Larsson skrev, som inte blev särskilt populär man jag håller lite med. Att serien hittills (där vi är nu) på ett litet sätt glorifierar ”Revenge-suicide”. Hoppa inte på mig nu för jag har en del kvar, jag har INGEN aning om hur allt slutar. INGEN aning. Annars har serien många delar som träffar hjärtat hårt och jag tror att genom att titta på serien så kommer verkligen fler bli uppmärksamma på hur de beter sig på andra människor. Och framförallt tror jag folk kommer ha öppnare ögon på tecken på att någon inte mår bra. Genom att se vad det var som ledde till Hannahs beslut att ta sitt liv, kan folk se vad dom kan göra i sig själva för att förhindra att någon vill göra det.

Jag vet inte riktigt min åsikt än. Vad tycker ni om 13 Reasons Why?

Ursäktar i förhand om jag uttryckt mig plumpt, jag hoppas att ni läser det jag skrivit så som jag menar det. 

Kommentera

