VÅR I LUFTEN

Heeeej! Jag har inte glömt av er jag lovar! Jag har bara denna veckan börjat mitt nya jobb och haft andra tankar helt enkelt. Men hittills så känns allt jättebra!
Ang. mitt jobb! Jag är ju undersköterska som vissa kanske vet, det var inte det jag arbetade som i London men det gjorde jag innan och planerar även att göra nu. Jag har fått en tjänst på mitt gamla jobb igen – men eftersom jag sa upp mig förra året och nu blir anställd igen hade jag delvis möjlighet att förhandla bättre lön MEN jag fick även en sk. ”löpartjänst” som är endast måndag till fredag, 07:00-13:00. Drömmen? Det blir 70% jag arbetar och jag är väldigt nöjd.

Vissa kanske frågar sig varför jag gick tillbaka till mitt gamla jobb men svaret är inte så svårt egentligen. Jag har haft ett tufft år. Att börja om i ett nytt land har INTE varit enkelt, och att arbeta där var tufft. Delvis att det inte var mitt område men även språket. Jag hade en svensk kompis på mitt jobb (2 från början men en flyttade tillbaka till Sverige innan sommaren) och vi jobbade i olika avdelningar så pratade sällan ändå. Så det var engelska hela tiden och det var jobbigare än det kanske låter. Så att börja om i ett nytt land på ett nytt jobb var tufft och att komma hem kändes också tufft. Så att komma tillbaka till gamla jobbet nu kändes tryggt och jag tror att jag behöver det. Sedan vet jag inte vad jag har för planer för framtiden men just nu är jag jättenöjd verkligen! Elias arbetar också måndag till fredag 9-16 så nu har vi kvällar och helger ihop, vilket är jättelyxigt.

Idag var det föresten världens vårväder här i Alingsås och efter jobbet skulle jag åka och handla. Envisades med att det inte alls var för kallt för skinnjackan som jag saknat. (Frös ihjäl) VÅÅÅÅR!

img_3791

Kommentera

