Sminkmärket ”Makeup Revolution”

makeup-revolution

Hej kära varelser! Hoppas ni haft en bra helg!
Jag tänkte idag tipsa er om ett budget sminkmärke som jag verkligen gillar. Det är ett cruelty free märke som heter ”Makeup Revolution” och här i England säljs det i alla Superdrug affärer. I Sverige dock tror jag endast att det går att hitta online (rätt mig om jag har fel), men priserna är verkligen inget att bråka om.

Nästan allt som jag har swatchat därifrån är väldigt pigmenterat, och jag har själv 3 paletter därifrån och alla låg runt 6-8 pund styck. Det är alltså kring hundralappen, vilket är väldigt billigt om man tänker på hur många skuggor eller highlights etc som finns i. I min rouge palett tex finns det 8 st färger, och den paletten kostade 8 pund vilket blir 1 pund per rouge. Väldigt bra och roligt om man gillar att testa nya grejer eller leka med smink som jag gör, och vill experimentera med olika färger innan man investerar i en dyrare produkt, om man ens vill det. Mycket av deras sminkprodukter är ganska uppenbara dupes för dyrare produkter (Som bla den uppenbara hjärtformade blushen som är lite för uppenbart likt Too Faced baked blush- klick)

Jag är lite småtjurig över att jag inte köpt mer därifrån för på onsdag flyttar jag hem till Sverige igen och kommer då inte ha lika lätt att shoppa därifrån, men jag har redan nu kollat upp att Makeup Revolution säljs på…
https://www.nordicfeel.se/makeup-revolution
https://www.cocopanda.se/products/makeup-revolution
https://www.brallis.se/sv/varumarken/makeup-revolution.html
https://www.bubblebox.se/sv/artiklar/make-up/makeup-varumarke/makeup-revolution/index.html

Helt icke sponsrat inlägg haha, jag har bara en genuin kärlek för Makeup Revolution och ville tipsa er som inte redan upptäckt det på egen hand.

makeup-revolution-palettes

Ovan ser ni tre stycken av deras ögonskuggepaletter, alla finns online för mellan 135:- till 175:-!

Vill även inflika att om uppdateringen är lite gles nu här i början så är det för att jag som jag nämnde lite kort ovan är mitt i en flytt, jag flyttar på onsdag hem till Sverige igen och som ni säkert förstår är det mycket att göra. Men glöm inte bort mig please, haha!

Puss och Kram! ♥

Alla bilder är lånade utav diverse uppladdningar på Pinterest!

Kommentera

