Mina skönhetsfavoriter från 2016

c720x453
Kollaget ovan summerar 2016 så bra för mig. 2016 var året då jag verkligen blev intresserad av smink och skönhet på en helt ny nivå. Det har alltid varit något som jag tycker om, men jag har verkligen varit intresserad av att lära mig mer och jag började även följa massor av youtube gurus och inspirerades av dom. Om ni är intresserade av en mer fördjupande förklaring kring dessa kan ni scrolla ner, varning lång text haha!
Too Faced chocolate bar
Denna paletten köpte jag till mig själv i 25 års present i April, och det var min första palett! Kathleen Lights på youtube pratade om den hela tiden och jag var och luktade på den på Sephora i Göteborg (Ja, luktade) innan jag flyttade till London. Väl här köpte jag den bara, och den var väldigt pricey men jag använder den varje dag numera. Finns så fina crease färger i denna palett.
Stella McCartney ”Pop”
Min nya absoluta favoritparfym. Jag har tidigare varit trogen ”Daisy” av Marc Jacobs i 5 år (!!) men ville nu ha en ny doft, men jag har liksom inte tidigare hittat någon jag gillar lika mycket. Fick denna i julklapp av min pojkvän och även om den inte sitter länge på så luktar den så himla gott. Och mer vuxet än vad Daisy gör, inte lika söt.
Anastasia Dipbrow pomade
Jag har min i medium brown. Upptäckte denna precis i början på 2016 (Har väl vetat om den tidigare men fick då ett prov från kicks och blev fast!) Vad mer kan jag säga, game changer inom brynvärlden. Jag är ändå blessed med stora bryn men denna gör dom extra juicy och en burk håller ju forever!
Loreal Pure Clay Glow Mask
Köpte denna på Boots här i London, och den var verkligen inte dyr. Tror priset i Sverige ligger runt 70 kronor och den räcker riktigt länge. Jag applicerar med en platt foundation borste och den känns så fräsch. Ska strax införskaffa de två andra i serien har jag tänkt, håll ut för recension!
Bioderma makeup remover
Jag har tidigare alltid i mitt liv tvättat bort smink med tvål och vatten fram tills jag flyttade till London i våras. JAG VET! Även denna tipsade Kathleen Lights om och jag sprang och köpte direkt. (Jag gillar Kathleen Lights…) Jag har väldigt känslig hy och hade förra vintern stora problem med eksem i ansiktet från nya produkter, så jag var rädd för att testa denna men den är helt fantastisk. Tar bort allt smink så lätt och svider inte alls. Jag rekommenderar VERKLIGEN denna!
Urban Decay All nighter Setting Spray
Min allra första setting spray, och holy moly! Jag kan inte vara utan den numera. Om den tar slut eller liknande så sminkar jag mig hellre inte alls än att vara utan att spraya denna på ansiktet innan jag lämnar lägenheten, true story. Finns på Kicks i Sverige.
Urban Decay Naked Skin concealer
Jag tror att alla i beautyvärlden kan hålla med om att detta är den bästa concealern på marknaden just nu. (Förutom en från Tarte som alla snackar om men som är omöjlig att få tag i??) Och ja, jag älskar den! Köpte den i somras och nu är den tyvärr slut. Enda dåliga är att den ljusaste är för ljus för mig, men nyansen efter den är för mörk. Så jag har haft den ljusaste vilket har fungerat men jag börjar tröttna på de där extrema ljusa partierna under ögon nu.. Men, fortfarande bästa concealern i formula. Finns även den på Kicks.
Mac Soft and Gentle Highlighter
Fasiken, jag tror jag köpte denna i December 2015 men den får vara med här ändå. Denna och Mary Lou-Manizer från The Balm har varit 2 highlighters jag alltid sträcker mig efter mest när jag sminkar mig. Har senaste månaden blivit förälskad i den här igen efter att den blev lite bortglömd i somras. Så himla fin highlighter! Använder helst denna med en fan brush. Köpt på Kicks.
Elf contour & blush duo
Jag hittade denna av en slump på Lyko i somras när jag var hemma i Sverige, och den kan inte ha kostat mer än 40 kronor? Använt bronzern till att contoura slavisk varje dag sedan dess. Rougen är lite för glittrig för mig personligen.
Nars Luminous Weightless Foundation
Jag har tidigare nästan endast använt matta foundations, men så köpte jag denna i somras. Först så tyckte jag inte alls om den, och jag gömde undan den under sommaren då den är rätt ”Dewy” (och London är svettigt på sommaren kan jag lova!) men nu på vintern har jag börjat använda den igen, och jag älskar den. Jag tror delvis att jag först inte gillade den då det var svettigt, men även för att jag applicerade den med min real tecnique svamp, och denna appliceras bäst med borste enligt mig. Ni hittar denna på Sephora.
Morphe M439 Buffer Brush
Jaclyn Hill tipsade om denna (enough said) och jag ville verkligen testa att applicera foundation med borste. Den är fantastisk! Det är allt jag kan säga. Priset är bra, och borsten är grym till foundations. Man applicerar bäst genom att dutta och pressa in foundationen, inte dra borsten längst ansiktet då det lätt blir ränder då. Ger ett väldigt täckande resultat. Jag beställde från Beauty Bay, men går även att beställa från Morphes hemsida.
Puss och Kram!
Kommentera

