Recension av ansiktsmasken ”Oatifix” från Lush

Bjuder först på en lite backstory innan jag börjar min recension:
Jag har alltid velat testa produkter ifrån Lush (Om ni inte vet vad Lush är, så är det ett företag/en butik som säljer endast naturliga och egen gjorda produkter såsom tvål, schampoo, smink, ansiktsmasker, skrubbar, badbomber och ja, lite allt möjligt smått och gott.)

Grejen med Lush för mig är att det alltid är väldigt starka dofter som dominerar butiken vilket för mig drar uppmärksamhet från allt som faktiskt finns där. Så många gånger har jag gått in på Lush för att sedan vända i dörren för jag känner migränen komma krypandes. Men, när man köper enskilda produkter så är deras individuella dofter inte alls lika starka, utan riktigt goda.

När jag var där sist bestämde jag mig för att äntligen köpa någonting, och jag hade egentligen ögonen på flera fina ansiktsmasker. Men när jag pratade med en som jobbade där så rekommenderade hon istället bara en mask för min hudtyp. (Jag har torr till normalhy, men reagerar väldigt lätt på många produkter)

Det hon rekommenderade var ansiktsmasken ”Oatifix” som är gjord av havregryn, banan, mandel, vanilj och annat. (Ni kan läsa mer om allt innehåll HÄR) Denna ansiktsmasken luktar gudomligt och man måste ha den i kylen vilket gör att den alltid känns kall och fräsch i ansiktet. Första två gångerna när jag använde denna så gjorde den mitt ansikte så mjukt och fint, och jag blev kär direkt! Tror dock att jag kanske använda den för ofta (3 ggr på en vecka) Och nu har den börjat ge mig småfinnar.
Jag har sällan problem med fet hy, men jag är rädd att min hy inte var ”tillräckligt torr” för denna mask. Eller så använde jag den för tätt. Jag kommer fortsätta använda den men varva varannat masktillfälle med någon annan ansiktsmask som inte nödvändigtvis är för torr hy. Enda negativa jag kan säga off the top of my head skulle väl vara att den inte är så snygg i ansiktet direkt. Min pojkvän ville inte komma nära mig haha. Men spelar det roll egentligen liksom?

Jag köpte 30g för ca 70:- (Jag köpte den här i London där jag bor just nu för 5:95 pund, så jag är inte helt säker på vad den kostar i Sverige) Och jag tycker ändå den är värd pengarna, även om man säkert kan skapa något liknande hemma! När jag såg byttan trodde jag att den skulle ta slut fort, men jag har nu använt den ca 5 gånger och har lite mer än halva kvar.

Har ni testat ”Oatifix”? Jag vill hemskt gärna veta vad ni tycker om den, eller om ni testat någon annan mask från Lush!

Puss och kram! ♥

Kommentera

